Korporacija HBIS već godinama uspešno koristi CI metodologiju kao menadžerski alat u svim segmentima svog poslovanja. Medjutim, sa intenziviranjem poslovanja, praćenje i kontrolisanje velikog broja procesa, povezanih kompleksnim medjusobnim vezama, postalo je pravi izazov. Bilo je neophodno pronaći kvalitetnu softversku podršku, prilagođenu posebnim zahtevima poslovanja…

HBIS GROUP Serbia Iron & Steel d.o.o. Beograd, bivša Železara Smederevo d.o.o., sa pogonima u selu Radincu kod Smedereva, Šapcu i Kučevu, poznata je u jugoistočnoj Evropi po proizvodnji čelika, toplo i hladno valjanih proizvoda i belog lima. Kompanija je deo korporacije HBIS group Co., Ltd, najvećeg kineskog, a drugog u svetskim razmerama proizvodjača gvoždja, čelika i povezanih usluga, mereno po proizvodnom kapacitetu. HBIS je član izvršnog komiteta Svetske asocijacije čelika, sa značajnim udelom u industriji čelika u Kini i globalno, a na Fortune global 500 listi zauzima 201. mesto.

Poslovni izazovi

HBIS group Co. čini preko 20 kompanija, sa više od 120.000 zaposlenih. Korporacija, takodje, zauzima poziciju i na zahtevnom evropskom tržištu, sa težnjom da realizuje lidersku poziciju u regionu, a potom i da je dalje razvija. U pitanju su veoma ambiciozni ciljevi, pa su i svi prateći aspekti poslovanja izloženi izazovima – kako da u jednom velikom i složenom sistemu, kao što je železara, u kontinuitetu poboljšavaju svoje procese. Optimalno upravljanje ovakvim sistemom postalo je izazov, sa kojim je menadžment morao da se suoči.

Grupa se okreće planiranju i ostvarivanju aktivnosti sa ciljem smanjenja mogućnosti realizacije negativnih rizika, čiji je izvor u okruženju, u nekorektnim akcijama ili u lošoj organizaciji posla. Rukovodstvo preduzeća, pre sprovodjenja strategije i ciljeva, stvara viziju na osnovu stanja u kome se preduzeće trenutno nalazi. Pri tome rukovodstvo vodi računa da vizija bude jasno iskomunicirana, a aktivnosti svih delova kompanije u vezi sa njenim ostvarenjem usaglašeni. Ono što treba imati u vidu jeste i to da je planirana vizija proces koji se neprestano odvija, pa sa njime i sprovodjenje ovih aktivnosti.

„Kontinuirano poboljšanje (CI) je metodologija menadžmenta koju železara u Smederevu koristi od 2003. godine i koja se pokazala fleksibilnom, kako u vreme rekordnih proizvodnih rezultata, tako i u periodima restriktivnog poslovanja. Ona se, takodje, pokazala efikasnom i u proizvodnim i u poslovnim procesima. Intenziviranje poslovanja i ambiciozni ciljevi korporacije HBIS angažovali su CI menadžment metodologiju na svim poljima i praćenje i kontrolisanje velikog broja CI procesa u veoma različitim proizvodnim i poslovnim operacijama, povezanih kompleksnim medjusobnim vezama, ubrzo je postalo izazov“, kaže Vladimir Petrović, rukovodilac Sektora kontinualnog poboljšanja u HBIS GROUP Serbia.

CI model je kolekcija od pet menadžerskih tehnika odredjivanja parametara, rangiranja mogućnosti za poboljšanja, rešavanja problema, implementacije mera unapredjenja i poboljšanja ljudskog učinka. HBIS grupa koristi CI metodologiju kao menadžerski alat za sve navedene delove svog proizvodnog procesa, kao i u ostalim segmentima poslovanja, kao što su nabavka, prodaja, odnosi sa kupci- ma, priprema proizvodnje, skladištenje i otprema, kontrola kvaliteta i ostalo.

Da bi ovi ciljevi bili ostvareni bilo je neophodno pronaći brzo i kvalitetno rešenje u vidu softverske podrške koja bi obuhvatila ceo CI program kompanije. HBIS se odlučio za uvodjenje CI (Continual Improvement) softvera.

Implementacija rešenja

U bogatoj i raznovrsnoj ponudi HBIS group odabrala je kompaniju COMING – Computer Engineering za implementaciju rešenja, kako zbog dugogodišnje uspešne saradnje sa COMING-om u infrastrukturnom delu (hardver i softver), tako i zbog finansijski veoma povoljne ponude. Uz to, COMING nije ponudio gotovo rešenje, već je ušao u proces analiziranja kontinuirano poboljšanja i konkretnih potreba kompanije da bi osmislio i implementirao najefikasnije rešenje.

Zajedničkim radom, konsultacijama i predlozima sa obe strane, definisana je konačna specifikacija funkcionalnosti i dizajna koja u potpunosti zadovoljava sve zahteve. Implementacija je trajala šest nedelja – od kreiranja specifikacije do finalnog proizvoda – nakon čega je usledilo testiranje proizvoda, uz edukaciju i podršku za zaposlene u kompaniji. U proces je bilo uključeno i osposobljavanje razvojnog tima HBIS-a da nastavi samostalno održavanje projekta. Ovakav način rada, koji ubrzava realizaciju ali ne dovodi do trajne zavisnosti od izvodjača, dobro je prihvaćen i otvara prostor za nove projekte.

“Pokazalo se da je timski rad kompanija COMING i HBIS rezultirao projektom koji je dobio potvrdu korisnika sa aspekta funkcionalnosti, ali je i osposobio developere HBIS-a da nastave samostalno održavanje projekta. Projekat je realizovan u kratkom roku, zahvaljujući izuzetnom COMING – ovom timu, ali i pripremi odrađenoj na strani HBIS-a. Ovakav način rada, koji ubrzava realizaciju projekta ali ne dovodi do trajne zavisnosti od izvodjača, vrlo je prihvatljiv i otvara prostor za nove projekte”.

Dara Šakić,
IT Direktorka u HBIS Group Serbia

Postignuti rezultati

CI aplikacija je uspešno povezala rad nekoliko stotina menadžera svih nivoa, od generalnog direktora do poslovodja na zadacima poboljšanja u svim radnim oblastima (produktivnost, smanjenje troškova, kvalitet, bezbednost na radu, zaštita životne sredine, ušteda energije, održavanje radnog postora). Korisnici imaju jasan pregled i odmah su upućeni na deo CI programa koji se odnosi na njih i njihov sektor ili na druge delove kompanije gde je korisnik prepoznat kao neko ko može da pruži doprinos u analizi stručne oblasti za koju je od strane lidera kvalifikovan kao kompetentan. Korisnici mogu da zadovolje sve poslovne potrebe ne napuštajući aplikaciju, pa tako i da odrede timove, dodeljuju zadatke i odgovornosti, pa čak i da sazovu sastanak. CI aplikacija automatski šalje e-mail informacije o dodeljenim zadacima, isticanju rokova i upućuje na listu očekivanih obaveza u bilo kom segmentu CI programa, bilo da je korisnik izvršilac ili učesnik u nekom od procesa upravljanja. Kao menadžer višeg i najvišeg nivoa, CI aplikacija pruža korisniku brz i jasan pregled CI procesa i odmah ga upućuje na one procese koji spadaju u njegov domen odgovornosti. Takodje, CI aplikacija pruža podršku menadžerima u situacijama izveštavanja, kada je potrebno da prezentuju svoje rezultate: uz jedan klik aplikacija će formatirati i spremiti za štampu (ili kao slajd) odgovarajući deo dokumenta. grafikon ključnog parametra koji se prati, koji je esencijalni deo svakog CI procesa, ima veliki broj mogućnosti prilagođavanja, u cilju bolje vizuelizacije i jasnijeg pregleda.

Aplikacija je dostupna sa bilo kog računara u kompaniji, kao i sa odgovarajućeg službenog smartfona. može se koristiti i tokom sastanaka, putem projektora, a lider CI procesa može direktno da ažurira svaki dokument sa svojim timom, u grupnom radu. CI aplikacija omogućava i klasičan pregled i filtriranje po uobičajenim standardima, a tri nivoa pristupnih prava obezbedjuju ciljano upućivanje korisnika ka onim delovima programa koji su im potrebni, bez suvišnih koraka u pretraživanju, pružajući ujedno visok nivo zaštite tajnosti podataka; po potrebi, pristup pojedinim dokumentima može se ograničiti na odredjen skup zaposlenih. Sve navedeno olakšava rad menadžerima, u smislu uštede vremena, jer se gotovo sve operacije vezane za CI program mogu brzo i lako završiti bez napuštanja aplikacije. Takodje, aplikacija je opremljena i predefinisanim formatima klasičnih sumarnih izveštaja o trendovima i statistikama po zahtevu topmenadžmenta, koje je u slučaju potrebe moguće prilagoditi. Uz sve to, treba istaći i činjenicu da je softver radjen tako da bude podržan na postojećoj infrastrukturi, tako da kompanija HBIS nije imala nikakvih dodatnih troškova za opremu i licence.

Maja Mitrović i Nenad Stojanović

0 komentara

Najnoviji

Bezbedno otključajte GenAI potencijale

Generative AI revolucija je već stigla. Kakve su njene implikacije? Generativni...

Benefiti uvođenja Business Central

Implementacija Business Central ERP sistema može doneti značajne prednosti...

Najčešće greške pri implementaciji

ERP rešenja mogu značajno unaprediti poslovanje, ali njihovo uvođenje zahteva...

Nova implementacija vs. konverzija

Pri prelasku na novo ERP rešenje pred organizacije se postavlja izbor između...