ŠTA DIREKTORI MORAJU DA ZNAJU

Informacione tehnologije su godinama među najvažnijim nosiocima promena u kompanijama. Zbog toga i direktori moraju da prate tehnološke promene, da bi uspešno odgovorili na nove poslovne izazove.

Direktori bi na prvom mestu trebalo da se posvete poslovanju kompanija koje vode, a da sve što nije njihova delatnost (električnaenergija, voda, telefonija, transport…) ugovaraju sa dobavljačima. Potrebno je da shvate da informacione tehnologije imaju ključnu ulogu u poboljšanju performansi preduzeća – one direktno utiču na profitabilnost, efikasnost i produktivnost poslovanja.

S druge strane, iako IT ima izuzetno važnu ulogu za preduzeće, to ne znači da se i ova funkcija ne može ugovoriti kao bilo koja druga usluga koju isporučuje dobavljač. Da se odluče na ovaj način implementacije IT infrastrukture, koja se isporučuje u vidu računarskog oblaka, postoji više argumenata.

Razlozi za cloud

Da bi kompanija uspostavila sopstveni informacioni sistem koji u potpunosti prati potrebe poslovanja, neophodne su relativno velike investcije, a i vreme implementacije je prilično dugo. Pored toga, neophodno je zaposliti kvalitetno IT osoblje, koje može da razvija, održava i unapređuje realizovani informacioni sistem. A potrebno je obezbediti i finansijska sredstava za operativne troškove informacionih sistema, kao i za njihovo redovno unapređavanje.

Nasuprot tome, danas se – bez ikakvih investicionih troškova – IT funkcija može brzo i kvalitetno uspostaviti u računarskom oblaku, gde pružalac usluge u potpunosti garantuje raspoloživost sistema, preuzima na sebe održavanje sistema, pruža podršku (standardnu i kritičnu 24/7), garantuje bezbednost podataka i to sve za iznos koji je na godišnjem nivou najmanje 3-8 puta manji nego posedovanje sopstvenog informacionog sistema.

Antrfilei:

Primer IT investicije

Pogledajmo primer kompanije sa 200-300 zaposlenh. Investicioni troškovi za savremeni informacioni sistem sa serverskom sobom, sistemom za napajanje, hlađenjem, protiv požarnim sistemom i sistemom za nadzor, koji uz to treba da ima pouzdanu mrežnu infrastrukturu, serverske sisteme, sistem za skladištenje podataka… koštao bi najmanje 100.000-150.000 evra.

Na petogodišnjem nivou, troškovi održavanja i raspoloživosti ovakvog sistema iznose najmanje 75.000 evra, dok troškovi za električnu energiju, napajanje i hlađenje opreme za isti period iznose oko 18.000 evra. Sistem bi morao da ima najmanje jednog sistem-administratora, a troškovi vezani za njega iznose oko 100.000 evra. Sve to podiže cenu posedovanja sopstvenog informacionog sistema na oko 300.000 evra.

Nakon pet godina, IT oprema se mora u potpunosti zanoviti, što troškove povećava za još oko 100.000 evra.

Troškovi oblaka

Umesto navedenih investicionih i operativnih troškova, kompanija može iznajmiti IT resurse u računarskom oblaku bez ikakvih početnih investicija za samo 2.000-2.500 evramesečno, štozapetgodinaiznosioko 120.000 evra. To pokazuje da su troškove korišćenja cloud infrastrukture višestruko niži od posedovanja sopstvene IT infrastrukture.

Kada govorimo o kvalitetu pružanja usluga u cloud-u u odnosu na sopstveni sistem, oni su daleko bolji, pouzdaniji i pružaju sigurnost da kompanija neće imati zastoj u svom poslovanju zbog IT sistema. U prilog tome govori i činjenica da sve više kompanija u svetu i Srbiji odlučuje da iznajmljuje resurse u računarskom oblaku i što takav pristup ima direktan pozitivan efekat na poslovanje kompanija.

0 komentara

Najnoviji

Bezbedno otključajte GenAI potencijale

Generative AI revolucija je već stigla. Kakve su njene implikacije? Generativni...

Benefiti uvođenja Business Central

Implementacija Business Central ERP sistema može doneti značajne prednosti...

Najčešće greške pri implementaciji

ERP rešenja mogu značajno unaprediti poslovanje, ali njihovo uvođenje zahteva...

Nova implementacija vs. konverzija

Pri prelasku na novo ERP rešenje pred organizacije se postavlja izbor između...