Direktori bi na prvom mestu trebalo da se posvete poslovanju kompanija koje vode, a da sve što nije njihova delatnost (električnaenergija, voda, telefonija, transport…) ugovaraju sa dobavljačima. Potrebno je da shvate da informacione tehnologije imaju ključnu ulogu u poboljšanju performansi preduzeća – one direktno utiču na profitabilnost, efikasnost i produktivnost poslovanja.
S druge strane, iako IT ima izuzetno važnu ulogu za preduzeće, to ne znači da se i ova funkcija ne može ugovoriti kao bilo koja druga usluga koju isporučuje dobavljač. Da se odluče na ovaj način implementacije IT infrastrukture, koja se isporučuje u vidu računarskog oblaka, postoji više argumenata.
Razlozi za cloud
Da bi kompanija uspostavila sopstveni informacioni sistem koji u potpunosti prati potrebe poslovanja, neophodne su relativno velike investcije, a i vreme implementacije je prilično dugo. Pored toga, neophodno je zaposliti kvalitetno IT osoblje, koje može da razvija, održava i unapređuje realizovani informacioni sistem. A potrebno je obezbediti i finansijska sredstava za operativne troškove informacionih sistema, kao i za njihovo redovno unapređavanje.
Nasuprot tome, danas se – bez ikakvih investicionih troškova – IT funkcija može brzo i kvalitetno uspostaviti u računarskom oblaku, gde pružalac usluge u potpunosti garantuje raspoloživost sistema, preuzima na sebe održavanje sistema, pruža podršku (standardnu i kritičnu 24/7), garantuje bezbednost podataka i to sve za iznos koji je na godišnjem nivou najmanje 3-8 puta manji nego posedovanje sopstvenog informacionog sistema.
Antrfilei:
Primer IT investicije
Pogledajmo primer kompanije sa 200-300 zaposlenh. Investicioni troškovi za savremeni informacioni sistem sa serverskom sobom, sistemom za napajanje, hlađenjem, protiv požarnim sistemom i sistemom za nadzor, koji uz to treba da ima pouzdanu mrežnu infrastrukturu, serverske sisteme, sistem za skladištenje podataka… koštao bi najmanje 100.000-150.000 evra.
Na petogodišnjem nivou, troškovi održavanja i raspoloživosti ovakvog sistema iznose najmanje 75.000 evra, dok troškovi za električnu energiju, napajanje i hlađenje opreme za isti period iznose oko 18.000 evra. Sistem bi morao da ima najmanje jednog sistem-administratora, a troškovi vezani za njega iznose oko 100.000 evra. Sve to podiže cenu posedovanja sopstvenog informacionog sistema na oko 300.000 evra.
Nakon pet godina, IT oprema se mora u potpunosti zanoviti, što troškove povećava za još oko 100.000 evra.
Troškovi oblaka
Umesto navedenih investicionih i operativnih troškova, kompanija može iznajmiti IT resurse u računarskom oblaku bez ikakvih početnih investicija za samo 2.000-2.500 evramesečno, štozapetgodinaiznosioko 120.000 evra. To pokazuje da su troškove korišćenja cloud infrastrukture višestruko niži od posedovanja sopstvene IT infrastrukture.
Kada govorimo o kvalitetu pružanja usluga u cloud-u u odnosu na sopstveni sistem, oni su daleko bolji, pouzdaniji i pružaju sigurnost da kompanija neće imati zastoj u svom poslovanju zbog IT sistema. U prilog tome govori i činjenica da sve više kompanija u svetu i Srbiji odlučuje da iznajmljuje resurse u računarskom oblaku i što takav pristup ima direktan pozitivan efekat na poslovanje kompanija.
0 komentara