ZNAČAJ STANDARDA U IT OBLASTI

Danas se pred organizacije iz IT oblasti sve češće postavljuju zahtevi vezani za standarde, i to pre svega ISO 9001 i ISO/IEC 27001

Standard ISO 9001 odnosi se na sistem upravljanja kvalitetom. U skladu sa njegovim zahtevima, organizacija mora da uspostavi, dokumentuje, primenjuje, održava i stalno poboljšava njegovu efikasnost. Ovaj standard daje smernice za definisanje pravila i procedura koje organizacija koristi da bi upravljala svojim procesima, a krajnji cilj je izvršavanje zahteva koje postavljaju tržište, sama organizacija i društvena zajednica.

Drugi bitan standard je ISO/IEC 27001, vezan za sistem upravljanja bezbednošću informacija. Usklađenost organizacije sa zahtevima ovog standarda obezbeđuje da informacije kojima se raspolaže budu sigurne i bezbedne. Ovaj standard daje uputstva za uvođenje i primenu kontrola koje smanjuju rizik po bezbednost podataka i uvođenje sistemske zaštite od opasnih i negativnih uticaja.

Šta je ITIL?

U sferi IT menadžmenta se danas često pominje i ITIL (Information Technology Infrastructure Library) je razvojna platforma u obliku najbolje prakse koja obezbeđuje smernice i savete u upravljanju IT uslugama. ITIL obuhvata sve aspekte upravljanja IT uslugama, pokrivajući i sve osnovne komponente: ljude, procese, proizvode i partnere. ISO/IEC 20000 obuhvata skup upravljačkih procesa za efektivnu isporuku IT usluga korisnicima i predstavlja standard koji treba dostići i održavati Ovaj standard je komplementaran sa ITIL smernicama.

Implementacija ITIL-a vrši se prema potrebama svake organizacije i upravo je ova sloboda izbora glavni razlog zašto ITIL postaje sve aktuelniji i sve primenljiviji na sve IT organizacije, bez obzira kojim poslom se bave i kolike su.

Standardi u Coming-u

Kompanija Coming – Computer Engineering, kao jedna od vodećih u IT oblasti posebno na području cloud computing-a, implementirala je i uspešno primenjuje i održava ISO 9001 (od 2008. godine) i ISO/IEC 27001 (od 2011. godine), a trenutno se u kompaniji radi na upostavljanju integrisanog sistema menadžmenta za ova dva standarda.

Koje prednosti organizacija dobija uvođenjem navedenih standarda? Uvođenjem ISO 9001 kompanija, pored dobre organizacije, dobija potvrdu kojom treća, nezavisna i objektivna strana daje pismenu garanciju da je sistem kvaliteta primenjen u organizaciji usklađen sa međunarodnim standardom ISO 9001. Usklađenost sa zahtevima ISO 9001 doprinosi lakšem rešavanju problema i većoj efikasnosti organizacije.

Uspostavljanjem sistema menadžmenta bezbednosti informacija, odnosno ISO/IEC 27001, kompanija je smanjila rizik od gubitka informacija, odnosno smanjila je rizik od povećanja troškova. Treća, nezavisna strana dala je pismenu potvrdu da je sistem menadžmenta bezbednosti informacija u Coming-u usaglašen sa zahtevima međunarodnog standarda ISO 27001.

Postojanje odgovornosti za bezbednost informacija od strane svih i na svim nivoima organizacije, kao i primenjivanje i održavanje efikasnog sistema menadžmenta bezbednosti informacija, omogućava kompaniji bolju marketinšku poziciju na tržištu i veću konkurentnost.

0 komentara

Najnoviji

Bezbedno otključajte GenAI potencijale

Generative AI revolucija je već stigla. Kakve su njene implikacije? Generativni...

Benefiti uvođenja Business Central

Implementacija Business Central ERP sistema može doneti značajne prednosti...

Najčešće greške pri implementaciji

ERP rešenja mogu značajno unaprediti poslovanje, ali njihovo uvođenje zahteva...

Nova implementacija vs. konverzija

Pri prelasku na novo ERP rešenje pred organizacije se postavlja izbor između...