Saznajte kako su MS Mobile i MS Security uz pomoć integracije Calculus ERP-a i e-prodavnice kreirali dodatnu vrednost za svoje kupce
U poslednje dve decenije, sa razvojem interneta i naprednih tehnologija, sve je prisutniji trend prelaska sa tradicionalnih načina ponude i prodaje robe i usluga na online prodaju preko specijalizovanih portala, na kojima se mogu naći različiti katalozi proizvoda i uslužnih servisa. Da bi se ovaj način prodaje maksimalno iskoristio neophodno je obezbediti precizne i ažurne podatke o artiklima, njihovim cenama, količinama i ostale relevantne informacije. Jedan od načina svakako je integracija ERP sistema koji upravljaju ovakvim informacijama i e-prodavnice, preko koje bi se vršila online prodaja proizvoda i usluga.
U zavisnosti od transakcionog sistema koji neka institucija koristi u svom poslovanju, zastupljene su razne mogućnosti integracije. Tako, na primer, tradicionalni informacioni sistemi sa više različitih aplikacija i odvojenim bazama podataka nemaju velike mogućnosti za integraciju, jer su svi neophodni podaci razasuti na različitim mestima. Često su podaci o finansijama i troškovima u jednoj, a podaci o zalihama u drugoj bazi podataka, što dovodi do poteškoća pri pokušaju objedinjavanja ovih podataka i integracije sa novim sistemima. Ovde do izražaja dolaze ERP sistemi.
ERP (Enterprise Resource Planning) sistemi su robustni, integralni informacioni sistemi koji uspešno služe kao podrška poslovanju. Po prirodi su multifunkcionalni, a istovremeno strukturno modularni. Svaki modul ima svoje specijalne metode, povezane sa centralizovanom bazom podataka. Na tržištu je prisutan veliki broj ovakvih sistema. Jedan od njih je i Calculus. Ovaj softver, koji služi kao podrška procesu poslovanja, sastoji se iz modula od kojih svaki ima svoje različite funkcije, povezane zajedničkom bazom podataka, čime je postignuta integrisanost podataka i procesa poslovanja.
Integrišući Calculus i e-prodavnicu namenjenu prodaji mobilne i bezbednosne opreme, COMING je isporučio bezbednu i pouzdanu online prodavnicu.
Realizacija MS Mobile i MS Security e-prodavnica
MS Security bavi se prodajom i distribucijom sigurnosnih sistema za detekciju i zaštitu od provala, sistema za video-nadzor, protivpožarnih i sistema za kontrolu pristupa i evidenciju radnog vremena, sigurnosnih sistema za hotele, zvučne i svetlosne signalizacije, perimetarske zaštite i „smart home“ sistema. Sa druge strane, MS Mobile bavi se isključivo veleprodajom opreme za mobilne telefone i odabranog asortimana kompjuterske opreme. Zajedničkim radom ovih kompanija sa COMING-om, uz konsultacije i razmenu predloga, definisane su konačne specifikacije funkcionalnosti i dizajna koje u potpunosti zadovoljavaju sve zahteve.
Na osnovu dogovorenih specifikacija kreirane su dve e-prodavnice, povezane sa zasebnim instancama ERP-a. E-prodavnice o kojima je reč namenjene su prodaji mobilne opreme i elektronskih sigurnosnih sistema. Ovo tržište u poslednje vreme doživljava rast i katalozi mobilne opreme mogu sadržati i do par desetina hiljada različitih proizvoda, pa knjigovodstveno rešenje dobro povezano sa e-šopom predstavlja odlično rešenje za obradu i prodaju ove ogromne količine artikala. Integracija knjigovodstvenog rešenja i e-prodavnice obavlja se preko web servisa, uz periodičnu sinhronizaciju svih relevantnih podataka iz ERP-a sa e-prodavnicom.
Ovakva sprega između ERP-a i e-prodavnice donosi niz prednosti, kako za vlasnike i zaposlene, tako i za kupce mobilne opreme. Glavna prednost koju donosi ovo rešenje jeste da se sa svakom promenom u ERP-u stanje artikala automatski ažurira i sinhronizuje i na sajtu. Na ovaj način kupcima su uvek dostupne tačne informacije o raspoloživim zalihama na stanju, što je od velikog značaja, budući da se radi o e-prodavnici sa velikim brojem proizvoda, namenjenih i veleprodaji i krajnjim kupcima. Kupci su u mogućnosti da tokom 24 časa dnevno, svih 7 dana u nedelji, kreiraju porudžbine koje se automatski prosleđuju ERP-u. Na osnovu prosleđenih porudžbina magacioneri vrše izdavanje robe i pripremu za isporuku. Kroz sistem zaposleni mogu da prate sve trenutne porudžbine, kao i istoriju prethodnih kupovina. Na osnovu tih podataka vlasnici prodavnice mogu precizno dodeljivati rabate kupcima, budući da se radi i o veleprodaji.
ERP dozvoljava kreiranje različitih vrsta rabata po artiklu, kupcu, grupi artikala i grupi kupaca. Svi ovi rabati prebacuju se na e-prodavnicu, tako da kupac tokom kreiranja porudžbine automatski dobija određeni procenat rabata, u zavisnosti od njegove grupe i artikala koje kupuje. Ovaj sistem omogućava i jednostavno uključivanje akcija i različitih promotivnih aktivnosti. U e-prodavnici je obezbeđeno kreiranje i veleprodajnih i maloprodajnih porudžbina, kao i izbor načina plaćanja, u zavisnosti od toga da li je porudžbinu kreiralo fizičko ili pravno lice.
Sa svakom promenom u ERP-u stanje zaliha se automatski ažurira i na sajtu, što kupcima omogućava da uvek imaju tačne informacije o raspoloživosti zaliha na lageru, a vlasnicima e-prodavnica da u uslovima jake konkurencije mogu brzo da reaguju na promene i zahteve tržišta. Takođe, kupci mogu u bilo koje doba dana da na sajtu kreiraju porudžbine, koje se istovremeno prosleđuju ERP-u. Na osnovu prosleđenih porudžbina magacioneri vrše izdavanje robe i pripremaju isporuku. Uz to, kupci u svakom trenutku mogu da vide istoriju svoje kupovine, kao i trenutni dospeli i nedospeli saldo.
Potreba za integracijom u modernom poslovanju
Nesumnjivo, 21. vek obeležen je ubrzavanjem poslovnih procesa i međusobnim povezivanjem. Savremeno poslovanje suočeno je sa novim izazovima i neophodno je prilagoditi im se zarad održanja konkurentne pozicije na tržištu. Za ravnopravno učešće u svetu savremenog globalizovanog poslovanja neophodna je adekvatna primena informacionih tehnologija i iskorišćenje svih njihovih prednosti, što nije moguće bez integracije. Neintegrisani sistemi su skupi, teški za održavanje i – što je i najvažnije – ne omogućavaju maksimalno iskorišćenje tehnologije u poslovne svrhe. Jedini način da poslovni sistemi služe našem poslovanju, a ne obrnuto, jeste da budu integrisani. Dobar primer je ovde predstavljena integracija e-prodavnice sa Calculus ERP-om.
COMING iza sebe ima veliki broj uspešno realizovanih projekata integracije i može vam pomoći na ovom polju, bez obzira na ERP koji koristite u svom poslovanju.
Milan Lazarević
PREDNOSTI INTEGRACIJE CALCULUS ERP-A I E-PRODAVNICE U ONLINE PRODAJI
- Potpuna automatizacija procesa olakšava i ubrzava realizaciju prodaje.
- Pojednostavljeno upravljanje zalihama: svaka promena u Calculus ERP-u automatski se ažurira i na sajtu, pa je moguć realan trenutni uvid u stanje zaliha, i za prodavca i za kupca koji želi da naruči proizvode.
- Omogućeno je 24/7 online naručivanje, i za velike i za pojedinačne kupce. Uz to, modeli kreiranja rabata iz Calculus ERP-a, u zavisnosti od toga da li narudžbinu pravi pravno ili fizičko lice, da li se radi o velikoj ili pojedinačnoj nabavci i u zavisnosti od izabranih artikala, dostupni su i u e-prodavnici.
- Kupci mogu jednostavno da prate statuse svojih narudžbina
0 komentara