Saznajte kako su MS Mobile i MS Security uz pomoć integracije Calculus ERP-a i e-prodavnice kreirali dodatnu vrednost za svoje kupce

U poslednje dve decenije, sa razvojem interneta i naprednih tehnologija, sve je prisutniji trend prelaska sa tradicionalnih načina ponude i prodaje robe i usluga na online prodaju preko specijalizovanih portala, na kojima se mogu naći različiti katalozi proizvoda i uslužnih servisa. Da bi se ovaj način prodaje maksimalno iskoristio neophodno je obezbediti precizne i ažurne podatke o artiklima, njihovim cenama, količinama i ostale relevantne informacije. Jedan od načina svakako je integracija ERP sistema koji upravljaju ovakvim informacijama i e-prodavnice, preko koje bi se vršila online prodaja proizvoda i usluga.

U zavisnosti od transakcionog sistema koji neka institucija koristi u svom poslovanju, zastupljene su razne mogućnosti integracije. Tako, na primer, tradicionalni informacioni sistemi sa više različitih aplikacija i odvojenim bazama podataka nemaju velike mogućnosti za integraciju, jer su svi neophodni podaci razasuti na različitim mestima. Često su podaci o finansijama i troškovima u jednoj, a podaci o zalihama u drugoj bazi podataka, što dovodi do poteškoća pri pokušaju objedinjavanja ovih podataka i integracije sa novim sistemima. Ovde do izražaja dolaze ERP sistemi.

ERP (Enterprise Resource Planning) sistemi su robustni, integralni informacioni sistemi koji uspešno služe kao podrška poslovanju. Po prirodi su multifunkcionalni, a istovremeno strukturno modularni. Svaki modul ima svoje specijalne metode, povezane sa centralizovanom bazom podataka. Na tržištu je prisutan veliki broj ovakvih sistema. Jedan od njih je i Calculus. Ovaj softver, koji služi kao podrška procesu poslovanja, sastoji se iz modula od kojih svaki ima svoje različite funkcije, povezane zajedničkom bazom podataka, čime je postignuta integrisanost podataka i procesa poslovanja.

Integrišući Calculus i e-prodavnicu namenjenu prodaji mobilne i bezbednosne opreme, COMING je isporučio bezbednu i pouzdanu online prodavnicu.

Realizacija MS Mobile i MS Security e-prodavnica

MS Security bavi se prodajom i distribucijom sigurnosnih sistema za detekciju i zaštitu od provala, sistema za video-nadzor, protivpožarnih i sistema za kontrolu pristupa i evidenciju radnog vremena, sigurnosnih sistema za hotele, zvučne i svetlosne signalizacije, perimetarske zaštite i „smart home“ sistema. Sa druge strane, MS Mobile bavi se isključivo veleprodajom opreme za mobilne telefone i odabranog asortimana kompjuterske opreme. Zajedničkim radom ovih kompanija sa COMING-om, uz konsultacije i razmenu predloga, definisane su konačne specifikacije funkcionalnosti i dizajna koje u potpunosti zadovoljavaju sve zahteve.

Na osnovu dogovorenih specifikacija kreirane su dve e-prodavnice, povezane sa zasebnim instancama ERP-a. E-prodavnice o kojima je reč namenjene su prodaji mobilne opreme i elektronskih sigurnosnih sistema. Ovo tržište u poslednje vreme doživljava rast i katalozi mobilne opreme mogu sadržati i do par desetina hiljada različitih proizvoda, pa knjigovodstveno rešenje dobro povezano sa e-šopom predstavlja odlično rešenje za obradu i prodaju ove ogromne količine artikala. Integracija knjigovodstvenog rešenja i e-prodavnice obavlja se preko web servisa, uz periodičnu sinhronizaciju svih relevantnih podataka iz ERP-a sa e-prodavnicom.

Ovakva sprega između ERP-a i e-prodavnice donosi niz prednosti, kako za vlasnike i zaposlene, tako i za kupce mobilne opreme. Glavna prednost koju donosi ovo rešenje jeste da se sa svakom promenom u ERP-u stanje artikala automatski ažurira i sinhronizuje i na sajtu. Na ovaj način kupcima su uvek dostupne tačne informacije o raspoloživim zalihama na stanju, što je od velikog značaja, budući da se radi o e-prodavnici sa velikim brojem proizvoda, namenjenih i veleprodaji i krajnjim kupcima. Kupci su u mogućnosti da tokom 24 časa dnevno, svih 7 dana u nedelji, kreiraju porudžbine koje se automatski prosleđuju ERP-u. Na osnovu prosleđenih porudžbina magacioneri vrše izdavanje robe i pripremu za isporuku. Kroz sistem zaposleni mogu da prate sve trenutne porudžbine, kao i istoriju prethodnih kupovina. Na osnovu tih podataka vlasnici prodavnice mogu precizno dodeljivati rabate kupcima, budući da se radi i o veleprodaji.

ERP dozvoljava kreiranje različitih vrsta rabata po artiklu, kupcu, grupi artikala i grupi kupaca. Svi ovi rabati prebacuju se na e-prodavnicu, tako da kupac tokom kreiranja porudžbine automatski dobija određeni procenat rabata, u zavisnosti od njegove grupe i artikala koje kupuje. Ovaj sistem omogućava i jednostavno uključivanje akcija i različitih promotivnih aktivnosti. U e-prodavnici je obezbeđeno kreiranje i veleprodajnih i maloprodajnih porudžbina, kao i izbor načina plaćanja, u zavisnosti od toga da li je porudžbinu kreiralo fizičko ili pravno lice.

Sa svakom promenom u ERP-u stanje zaliha se automatski ažurira i na sajtu, što kupcima omogućava da uvek imaju tačne informacije o raspoloživosti zaliha na lageru, a vlasnicima e-prodavnica da u uslovima jake konkurencije mogu brzo da reaguju na promene i zahteve tržišta. Takođe, kupci mogu u bilo koje doba dana da na sajtu kreiraju porudžbine, koje se istovremeno prosleđuju ERP-u. Na osnovu prosleđenih porudžbina magacioneri vrše izdavanje robe i pripremaju isporuku. Uz to, kupci u svakom trenutku mogu da vide istoriju svoje kupovine, kao i trenutni dospeli i nedospeli saldo.

Potreba za integracijom u modernom poslovanju

Nesumnjivo, 21. vek obeležen je ubrzavanjem poslovnih procesa i međusobnim povezivanjem. Savremeno poslovanje suočeno je sa novim izazovima i neophodno je prilagoditi im se zarad održanja konkurentne pozicije na tržištu. Za ravnopravno učešće u svetu savremenog globalizovanog poslovanja neophodna je adekvatna primena informacionih tehnologija i iskorišćenje svih njihovih prednosti, što nije moguće bez integracije. Neintegrisani sistemi su skupi, teški za održavanje i – što je i najvažnije – ne omogućavaju maksimalno iskorišćenje tehnologije u poslovne svrhe. Jedini način da poslovni sistemi služe našem poslovanju, a ne obrnuto, jeste da budu integrisani. Dobar primer je ovde predstavljena integracija e-prodavnice sa Calculus ERP-om.

COMING iza sebe ima veliki broj uspešno realizovanih projekata integracije i može vam pomoći na ovom polju, bez obzira na ERP koji koristite u svom poslovanju.

Milan Lazarević

PREDNOSTI INTEGRACIJE CALCULUS ERP-A I E-PRODAVNICE U ONLINE PRODAJI

  • Potpuna automatizacija procesa olakšava i ubrzava realizaciju prodaje.
  • Pojednostavljeno upravljanje zalihama: svaka promena u Calculus ERP-u automatski se ažurira i na sajtu, pa je moguć realan trenutni uvid u stanje zaliha, i za prodavca i za kupca koji želi da naruči proizvode.
  • Omogućeno je 24/7 online naručivanje, i za velike i za pojedinačne kupce. Uz to, modeli kreiranja rabata iz Calculus ERP-a, u zavisnosti od toga da li narudžbinu pravi pravno ili fizičko lice, da li se radi o velikoj ili pojedinačnoj nabavci i u zavisnosti od izabranih artikala, dostupni su i u e-prodavnici.
  • Kupci mogu jednostavno da prate statuse svojih narudžbina

 

0 komentara

Najnoviji

Bezbedno otključajte GenAI potencijale

Generative AI revolucija je već stigla. Kakve su njene implikacije? Generativni...

Benefiti uvođenja Business Central

Implementacija Business Central ERP sistema može doneti značajne prednosti...

Najčešće greške pri implementaciji

ERP rešenja mogu značajno unaprediti poslovanje, ali njihovo uvođenje zahteva...

Nova implementacija vs. konverzija

Pri prelasku na novo ERP rešenje pred organizacije se postavlja izbor između...