COMING: 30 godina poslovanja

„Coming je 100% srpska kompanija. Želimo da naši vrhunski obučeni, iskusni kadrovi ostanu u našoj zemlji“, kaže Drago Samardžić, osnivač i vlasnik kompanije COMING – Computer Engineering. Ove godine COMING obeležava 30 godina poslovanja, a za sve te godine kompanija se širila, povećavala broj zaposlenih i postala lider u tehnologijama koje pokreću svet poslovanja.

Na samom početku bili ste poznati kao „mala kompanija koja dobija sve velike projekte“. Kako ste počeli i koji je vaš prvi projekat?

Drago Samardžić: Zajedno sa mojim prijateljem Dušanom, odlučio sam da 1991. godine osnujem IT firmu. Neki od zaposlenih koji su bili sa nama na samom početku i danas rade u COMING-u. Naš prvi posao bio je razvoj softverskog paketa za automatizovani obračun i ugovaranje otkupa društvenih stanova. Omogućili smo da se obradi 40.000 stanova, tako da su kompanije iz sistema dobile u potpunosti automatizovanu dokumentaciju za sudsku overu. U narednom periodu nastavili su da se ređaju veliki i složeni projekti.

Koje ključne momente iz poslednje tri decenije biste izdvojili?

Drago Samardžić: Pored velikog broja uspešnih, ali pre svega i veoma izazovnih projekata, želeo bih da izdvojim onaj momenat kada nam se pridružio Miroslav Kržić. On je jedno od najznačajnijih imena u IT zajednici ovde u Srbiji, sa velikim iskustvom u realizovanim projektima i znanjem o upravljanju i razvoju IT-ja. Preuzevši poziciju direktora za razvoj IT tehnologija, usmerio je COMING ka perspektivnim IT tehnologijama, napravio ogroman pomak u edukaciji naših mladih kadrova i dao im je priliku da vode izuzetno složene i napredne projekte. Danas ovi ljudi predstavljaju motor razvoja kompanije.

Kako ste uspeli da se nametnete na IT tržištu?

Drago Samardžić: Kada smo mi počeli, IT u Srbiji je izgledao kao trgovački biznis, veliki broj „IT firmi“ bavio se samo prodajom. Naravno, COMING je ovaj posao posmatrao sa druge – inženjerske, ali i ekonomske strane. Fokus nam je bio na korisnicima, razmatrali smo njihove zahteve i predlagali moguća rešenja. Vrlo često smo polazili od „šoping liste“ korisnika, da bismo je na kraju pretvorili u smislen projekat. U firmi je uvek važilo pravilo da se sve čini zarad podrške klijentima, pogotovo u kritičnim situacijama. Klijenti nam to nikad ne zaboravljaju – to je naša prednost. Svaki naš klijent mogao je da se osloni na nas 24 h dnevno, pa i danas ukupni zastoji u sistemu tokom godine ne mogu da budu veći od 30 minuta.

0 komentara

Najnoviji

Bezbedno otključajte GenAI potencijale

Generative AI revolucija je već stigla. Kakve su njene implikacije? Generativni...

Benefiti uvođenja Business Central

Implementacija Business Central ERP sistema može doneti značajne prednosti...

Najčešće greške pri implementaciji

ERP rešenja mogu značajno unaprediti poslovanje, ali njihovo uvođenje zahteva...

Nova implementacija vs. konverzija

Pri prelasku na novo ERP rešenje pred organizacije se postavlja izbor između...