Microsoft Dynamics 365 BC u kompaniji DO-ING

Širenje kompanije i rast obima poslovanja za DO-ING je značio i potrebu za primenom najsavremenijeg ERP rešenja, koje će doprineti povećanju produktivnost i ubrzavanju poslovnih procesa. Menadžment kompanije odlučio se za implementaciju integrisanog poslovnog rešenja Microsoft Dynamics 365 Business Central u COMING cloud okruženju.


Kompanija DO-ING jedan je od lidera na našem tržištu kada je reč o uvozu i distribuciji najboljih svetskih kozmetičkih i parfemskih brendova. DO-ING ima dve jasno definisane linije poslovanja:

  • dermokozmetički, prirodni, organski i luksuzni kozmetički proizvodi, sa apotekama kao glavnim partnerima u distribuciji;
  • ekskluzivni parfemski i kozmetički brendovi koji se prodaju u sopstvenim maloprodajnim objektima.

Od svojih početaka, krajem devedesetih godina prošlog veka, DO-ING je danas izrastao u kompaniju koja distribuira veliki broj svetski poznatih brendova, sa tri sopstvena maloprodajna objekta i više od 70 zaposlenih, angažovanih na zajedničkom cilju – da najbolje kozmetičke i parfemske brendove sveta donesu u Srbiju i približe ih potrošačima. Zahvaljujući njihovom radu i entuzijazmu, DO-ING je danas prepoznat kao stabilna i respektabilna kompanija, među klijentima, u medijima i kod svojih partnera – apoteka, parfimerija i kozmetičkih salona.

Danas se u maloprodaji i veleprodaji kompanije DO-ING može naći više od 50 parfemskih i kozmetičkih brendova, među kojima su najznačajniji: Bioderma, Weleda, Noreva, Darphin, Lierac i Phyto u segmentu distribucije kroz farmaceutski kanal, kao i Editions de Parfums Frederic Malle, Diptyque, Byredo i By Kilian u segmentu ekskluzivnih parfemskih brendova.

Pored prodaje, potrošačima je na raspolaganju i Metropoliten Beauty Centar, koji u ekskluzivnom prostoru nudi ovlašćene tretmane brendova Darphin i Dr. Hauschka, na isti način na koji se realizuju u najboljim svetskim kozmetičkim salonima.

Poslovni izazovi

Zbog širenja kompanije i veće konkurentnosti na tržištu predstavnici kompanije uvideli su značaj savremenih ERP rešenja u poslovanju, kao i način da pomoću njih povećaju produktivnost i ubrzaju poslovne procese. Kompanija koja postavlja visoke ciljeve rešila je da se što pre uspostave:

  • jedinstven i integrisan informacioni sistem;
  • dobra povezanost svih maloprodajnih lokacija;
  • automatizacija pojedinih procesa;
  • ažuran i tačan lager;
  • pouzdan sistem sa mogućnošću brzog oporavka;
  • savremen i pouzdan način izveštavanja (BI).

U kompaniji DO-ING veliki značaj pridaje se procesima registracije, carinjenja, skladištenja, promocije, prodaje i brze isporuke robe za rastući broj klijenata. Postojeća poslovna aplikacija nije davala mogućnost integracije rokova trajanja određenih proizvoda sa veleprodajom i maloprodajom, što je implementacijom novog ERP sistema uspešno rešeno. Pored toga, menadžment se suočavao sa izazovima u upravljanju kompanijom zbog nemogućnosti trenutnog uvida u realno stanje svih relevantnih pokazatelja poslovanja, sa ciljem donošenja operativnih i strateških odluka.

Kao kriterijum za implementaciju ERP rešenja korisnik je postavio zahtev da rešenje mora da pruži najveći mogući nivo bezbednosti, sa jedne strane, a sa druge strane mogućnost rada i praćenja podataka sa udaljenih lokacija, na različitim uređajima i platformama. U partnerstvu sa DO-ING-om posluje i kompanija NAOS, koja se bavi isključivo uvozom, dok je DO-ING jedini kupac. Zahtev menadžmenta bio je izvršiti sinhronizaciju, kako šifarnika, tako i prodajnih, tj. nabavnih porudžbina između ove dve kompanije.

Imajući u vidu to da COMING kroz svoje cloud rešenje nudi visoku bezbednost, upotrebom savremenih tehnologija i moderne infrastrukture, uz sertifikat ISO 9001, menadžment DO-ING-a odlučio se za implementaciji integrisanog poslovnog rešenja Microsoft Dynamics 365 Business Central u COMING cloud okruženju. Brzina rada aplikacije je time zagarantovana i zavisi samo od internet protoka. S obzirom da je rešenje web orijentisano, eliminisan je raniji problem operativnog sistema klijentskih računara.

Za DO-ING je od suštinskog značaja bilo da odabrano ERP rešenje pruža najveći mogući nivo bezbednosti, dok istovremeno omogućava rad i praćenje podataka sa udaljenih lokacija, na različitim uređajima i platformama. Kao optimalno rešenje odabran je Microsoft Dynamics 365 BC u COMING cloud okruženju.

Proces implementacije

S obzirom na to da se implementacija odvijala u jeku pandemije, detaljna analiza po svim sektorima izvršena je tokom online sastanaka sa korisnicima. Svaki od procesa je detaljno analiziran i u skladu sa zahtevima započeta je implementacija. Velika pažnja posvećena je automatizaciji određenih procesa, s obzirom da se radi o kompaniji koja dnevno izdaje veliki broj faktura klijentima sa različitim adresama isporuke. Neki od benefita koji su postignuti ovom automatizacijom su:

  • automatska dodela dimenzija na nivou zaglavlja i redova;
  • automatska dodela brojeva serija po više kriterijuma (LIFO i po starini);
  • više dostupnih cenovnika, kako u domaćoj tako i u stranoj valuti, na nivou kupaca i grupe kupaca;
  • masovan uvoz velikog broja podataka;
  • sinhronizacija artikala, nabavnih i prodajnih faktura među kompanijama.

Microsoft Dynamics 365 Business Central je omogućio elektronsko generisanje faktura u XML formatu, što je korisnicima olakšalo razmenu faktura sa klijentima. Implementirana je funkcionalnost izdavanja vaučera kupcima u maloprodaji, što je, uz izvršenu sinhronizaciju, korisnicima dalo bolji uvid u taj segment prodaje.

Modul maloprodaje

U skladu sa rastom i razvojem kompanije u kojoj maloprodaja zauzima značajan deo poslovanja, bilo je neophodno implementirati maloprodajni modul koji pruža mogućnost skaliranja u vidu povećanja broja maloprodajnih lokacija, bez opterećivanja centralnog ERP sistema. Važan element implementacije maloprodajnog modula bio je sinhronizacija svih podataka, kako robnih tako i finansijskih, čime je postignut cilj da se svi podaci nalaze na jednom mestu. Time je omogućeno tačno i transparentno izveštavanje i olakšano izdavanje svih potrebnih zakonskih izveštaja iz centralnog sistema.

Izvršena je integracija loyalty sistema sa kompanijom koja pruža tu vrstu usluge. Svaki kupac u maloprodaji uz loyalty karticu ostvaruje određeni benefit, tj. popust na različite proizvode.

Pouzdanost i efikasnost ERP sistema dokazana je u trenucima najvećeg opterećenja, za vreme praznika, gde je veliki broj klijenata, kako u maloprodaji tako i u veleprodaji, bio opslužen na obostrano zadovoljstvo.

Postignuti rezultati Izborom

Microsoft Dynamics 365 Business Central-a kompanija DO-ING je dugoročno rešila pitanje poslovnog softvera, s obzirom na to da pomenuti ERP sistem omogućava rast i razvoj zajedno sa kompanijom. Centralizovani su matični podaci za artikle, kupce, dobavljače, usluge, cenovnike i uspostavljena su ažurna salda komitenata. Sve to omogućilo je kvalitetno izveštavanje po različitim kriterijumima, kao što su: profitni centar i mesto troška, referent prodaje, kupac, mesto isporuke, kategorija i grupa robe. Korišćenjem Business Intelligence (BI) rešenja, obezbeđeno je filtriranje, obrada i prikaz poslovnih podataka na jednostavan, svima razumljiv način, a dobijeni izveštaji mogu se iskoristiti za pravilno donošenje odluka. Zahvaljujući detaljnom pregledu prošlih i aktuelnih poslovnih aktivnosti, ovo rešenje omogućilo je predviđanje budućih trendova, što je od izuzetne važnosti za poslovanje kompanije DO-ING.

Automatizacija dodeljivanja rezervacija i izbora cenovnika, ažuran lager sa preciznim rokom trajanja, sinhronizacija sa maloprodajom i sve druge pomenute funkcionalnosti omogućile su stvaranje preduslova za sledeći značajan korak za kompaniju DO-ING, a to je online prodaja.

Dušan Simijonović, Coming

0 komentara

Najnoviji

Bezbedno otključajte GenAI potencijale

Generative AI revolucija je već stigla. Kakve su njene implikacije? Generativni...

Benefiti uvođenja Business Central

Implementacija Business Central ERP sistema može doneti značajne prednosti...

Najčešće greške pri implementaciji

ERP rešenja mogu značajno unaprediti poslovanje, ali njihovo uvođenje zahteva...

Nova implementacija vs. konverzija

Pri prelasku na novo ERP rešenje pred organizacije se postavlja izbor između...