Finansijske institucije su u procesu modernizacije poslovanja pomoću IT‑ja, odnosno tehnologija virtuelizacije i cloud computing‑a. Virtuelizacija data‑centara dovodi do smanjenja troškova, kao i bolje iskorišćenosti svih kapaciteta sopstvene infrastrukture, ali problem leži u činjenici da veliki broj bekap alata nije u mogućnosti da isprati always‑on način rada, pogotovo zbog činjenice da obim podataka eksponencijalno raste.
Većina alata za čuvanje i oporavak podataka je skupa i kompleksna, teška za upotrebu i bez neophodnih funkcija, a vreme oporavka, samim tim i nedostupnosti servisa, duže je nego što to posao može da „istrpi“.
Da bi sprečile ove probleme, finansijske institucije ulažu velike količine novca u alate koji bi mogli da omoguće svođenje ovog vremenskog perioda na minimum.
Nizak prag tolerancije
Vreme otkazivanja sistema ima veliki uticaj na odnose sa kupcima. Naime, korisnici bankarskih usluga žele da u svakom trenutku imaju informacije o stanju na svojim računima, kao i pristup svom novcu. Sa sve većom upotrebom mobilnih uređaja, pristup ovim informacijama postaje moguć bez ograničenja, što dodatno smanjuje toleranciju korisnika na otkazivanje sistema.
Prave posledice nedostupnosti servisa osete se tek kada do nje i dođe. Sa razvojom tehnologija, korisnici su u mogućnosti da vrlo lako, na različitim forumima i blogovima, pišu o svom negativnom iskustvu, što može da izazove izuzetno negativan publicitet.
Zbog važnosti novca i poverenja koje banke i ostale finansijske institucije moraju da steknu kod korisnika, kako bi im oni poverili svoj novac, ove organizacije su pod izuzetnim pritiskom kada su u pitanju gubitak podataka i nedostupnost servisa. Jednostavno, da bi vam korisnici poverili svoj novac, oni moraju biti sigurni da će u svakom trenutku imati pristup svojim računima i da će svi važni podaci biti sačuvani, pod bilo kojim uslovima. Svaka druga opcija za korisnike je neprihvatljiva.
Finansijske institucije ulažu mnogo novca u implementaciju raznih tehnologija za zaštitu podataka i smanjenje vremena nedostupnosti kritičnih servisa, ali problem je, zapravo, u onim manje kritičnim servisima, koje institucije i sami korisnici svakodnevno koriste.
Efikasno rešenje
Rešenje nudi Veeam Backup and Replication, alat koji kreira rezervne kopije i replikacije računarskih image‑a, tako da omogućava oporavak virtuelizovanih aplikacija i podataka, kao i smanjenje vremena nedostupnosti upravo ovih servisa, uz drastično smanjenu verovatnoću gubitka podataka.
Ovo rešenje omogućava takav bekap podataka da kompanije mogu da im pristupe kad god su im potrebni. Rešenje, takođe, omogućava replikaciju podataka i servera na rezervnu lokaciju, što ga čini 2‑u‑1 rešenjem. Da pojasnimo: ovo rešenje omogućava kreiranje kopije cele virtuelne mašine, u stanju spremnom za startovanje, što znači da u slučaju otkazivanja cele virtuelne mašine organizacija ima mogućnost momentalnog prelaska na njenu repliku na rezervnoj lokaciji, a samim tim i rad sa minimalnim zastojem.
Kreiranje rezervnih kopija podataka samo je jedan deo njihove zaštite. Da bi mogla da iskoristi sačuvane podatke, organizacija mora biti sigurna da uspešno može da oporavi rezervne kopije, u slučaju da do gubitka dođe. Uz pomoć Veeam Sure Backup tehnologije moguće je automatski proveriti dostupnost podataka, testiranjem kopije kompletne virtuelne mašine. Nakon ovog testiranja, organizacija može biti sigurna da će njihov sistem raditi bez zastoja, čak i u slučaju gubljenja podataka.
0 komentara