Kompanija Foodland osnovana je 1998. godine, sa ciljem da zadovolji potrebe potrošača za zdravom hranom. Svoje proizvode Foodland nudi na tržištima više od 20 zemalja sveta. Proizvodni kapaciteti smešteni su 250 km južno od Beograda, u podnožju planine Kopaonik, koja predstavlja ekološki očuvanu sredinu, izuzetno bogatu šumskim voćem. Foodland godišnje obrađuje oko 3.000 tona voća i povrća, s planom da u bliskoj budućnosti dostigne 10.000 tona.
Poslovni izazov
Imajući na umu širenje kompanije, kao i povećanje konkurentnosti na tržištu, predstavnici kompanije Foodland uvideli su značaj savremenih ERP rešenja za poslovanje, kao i način da povećaju produktivnosti i ubrzaju poslovne procese. Zato je postavljen cilj da se što pre uspostavi jedinstven i integralan informacioni sistem, koji će biti pouzdan i omogućiti brz oporavak u situaciji nesrećnog slučaja.
Sistem je trebalo da obezbedi i dobru povezanost svih lokacija (Brus, Altina, centrala, Niš, Čačak…), automatsko knjiženje poslovnih transakcija u momentu nastanka, uvek ažuran i tačan lager, kao i tačno stanje salda kupaca i dobavljača.
Jedno od ograničenja projekta bilo je to što kompanija nije bila u mogućnosti da investira u izgradnju novog sistema, kao i činjenica da je bilo potrebno menjati, odnosno optimizovati i same poslovne procese.
Odabir isporučioca
Između nekoliko rešenja i ponuđača, kompanija Foodland odlučila se za Microsoft Dynamics NAV – ERP rešenje koje će implementirati kompanija COMING – Computer Engineering.
Jedna od najvažnijih činjenica pri donošenju odluke bila je i ta da je COMING, kao lider u oblasti informacionih tehnologija, nudio rešenje po sistemu „ključ u ruke“, što podrazumeva isporuku i implementaciju neophodnih servisa za kompletnu IT infrastrukturu, implementaciju odabranog ERP rešenja, savremeni model isporuke bez investicionih troškova (cloud), integraciju i objedinjavanje svih lokacija u jedinstven informacioni sistem, kao i centralizovano izveštavanje.
Implementacija sistema
Po organizovanju projektnog tima, kompanija Foodland postavila je i dodatni zahtev – da sistem bude izgrađen veoma brzo, zbog očekivanog povećanja prodaje i poslovnih aktivnosti. Bio je to veliki izazov, jer je proces implementacije sistema obuhvatao implementaciju neophodnih servisa (DNS, produkcioni i razvojni NAV serveri) i ERP rešenja Microsoft Dynamics NAV, kao i povezivanje svih lokacija u jedinstven sistem sa centralizovanim izveštavanjem. Pored toga, bilo je potrebno u relativno kratkom roku obezbediti povećanje efikasnosti poslovnih procesa i produktivnosti zaposlenih, kao i praćenje sirovina i proizvoda, odnosno kala koji tom prilikom nastaje (prijem robe, obrada, isporuka). Po završetku implementacije, bilo je neophodno i da specijalizovani tim inženjera kompanije COMING bude na raspolaganju za održavanje informacionog sistema.
Fleksibilna i pouzdana platforma
Korišćenje COMING Cloud platforme doprinelo je postizanju značajne uštede u vremenu, pošto je obezbedilo postavljanje celokupne IT infrastrukture i infrastrukturnih servisa potrebnih kompaniji Foodland u roku od dva dana (nije se čekalo na isporuku fizičkih servera, a serveri u cloud infrastrukturi kreirani su iz postojećih šablona). Povezivanje lokacija kompanije Foodland sa cloud infrastrukturom ostvareno je korišćenjem zaštićenih VPN tunela preko interneta.
Istovremeno sa postavljanjem IT infrastrukture, otpočela je i implementacija ERP rešenja, i to fazno – prvo finansije i računovodstvo, zatim prodaja, nabavka i magacin, potom proizvodnja, povezivanje sa prodajom, planovima, nabavkom i obračunom zarada.
Efekti i rezultati
Kroz proces implementacije identifikovana su potencijalna poboljšanja procesa, zbog mogućnosti ERP sistema da logističku podršku maksimalno automatizuje, što je u okviru projekta i učinjeno. Na primer, kada komercijalista (referent prodaje) zapiše porudžbinu od kupca, magacioner automatski na svom dekstopu ima ažuriranu listu robe koju treba da pripremi za pojedine prodavce (što ranije nije bio slučaj).
Takođe, komercijalisti planove unose u ERP, a iz njih se automatski kreiraju mesečne porudžbine, iz kojih se mogu pratiti planirane količine, kakva je bila tržišna potražnja, koliko je robe isporučeno itd. Takođe, ostvarena je bolja koordinacija proizvodnje na osnovu unetih planova prodaje, kao i automatizacija porudžbina za nabavku na osnovu kreiranih naloga proizvodnje, uz mogućnost potpunog praćenja svih proizvoda od dobavljača, preko proizvodnje i prenosa, do krajnjeg kupca.
Ključne prednosti
Bez investicija – plaćanje po utrošku
Odabirom COMING Cloud platforme sa cloud licenciranjem korisnik može da otpočne projekat bez investicionih troškova i da mesečno plaća onoliko resursa koliko realno koristi, tj. plaća onoliko koliko potroši.
IT infrastruktura – Cloud tehnologija
Odabirom COMING Cloud platforme omogućena je implementacija kompletne IT infrastrukture u roku od dva dana, što je stvorilo preduslove za ubrzan razvoj ostalih IT servisa.
ERP – Microsoft Dynamics NAV
Standardizovani procesi i dobra praksa svetskog ERP rešenja omogućili su efikasne poslovne procese i uvid u sve promene u trenutku nastanka.
Pouzdan informacioni sistem
Informacioni sistem izgrađen pomoću nabrojanih tehnologija omogućava veoma stabilnu i pouzdanu podršku poslovanju kompanije.
Nedeljko Kuduz
0 komentara