Jasno je da je automatizacija rada neophodna kako bismo se izborili za svoje parče prezauzetog tržišta. I dok upotreba informacionih tehnologija u poslovanju postaje preduslov opstanka, budžeti za IT se, s druge strane, smanjuju. Jedna od najčešćih grešaka pri odabiru rešenja za poslovanje jeste zanemarivanje bezbednosti podataka – upravo je gubitak poslovnih podataka najčešći razlog bankrotstva današnjih kompanija. S obzirom na to da rešenja za bekap i oporavak od katastrofe zauzimaju značajan prostor u već ograničenim budžetima, IT menadžeri imaju problem da objasne top‑menadžmentu svojih kompanija značaj ovih servisa.
Kako ovo pitanje nije isključivo problem naših kompanija, već pojava globalne raširenosti, razvoj tehnologije omogućio je njegovo prevazilaženje. Cloud tehnologija, njeno prihvatanje i korišćenje doveli su do značajnog porasta broja korisnika bekapa i DR (disaster recovery) rešenja. Glavni razlog leži u činjenici da je kroz cloud cena ovih usluga postala znatno niža nego u slučaju izgradnje sopstvenih IT kapaciteta.
Upotreba bekapa u cloud‑u na globalnom nivou raste iz godine u godinu, a 2014. zabeležen je godišnji rast od čak 49%, što bekap čini najbrže rastućim cloud servisom. Beležimo i povećanje broja kompanija sertifikovanih za pružanje ovakvih usluga, koje svoj posao obavljaju na zavidnom nivou.
Aspekti za razmišljanje
Ukoliko gradimo bekap i disaster recovery rešenje za potrebe sopstvenog poslovanja, potrebno je da investiramo u hardver odgovarajućeg kapaciteta, kao i u softver i stručno osoblje koje će moći da konfiguriše sistem, testira ga i upravlja njime. Ne smemo zaboraviti ni to da smo u obavezi da zadovoljimo listu zahteva vezanih za potrebe procesa sertifikacije poslovanja. Na taj način troškovi za ove servise rastu sa svim zahtevima koji se pred nas postavljaju, a prvi je, svakako, zaštita od gubitka poslovnih podataka.
Cloud tehnologija danas postaje dominantna jer omogućava optimizaciju troškova u svim segmentima bitnim za poslovanje, kao što su poslovne aplikacije, storidž‑rešenja i, naravno, bekap i DR. Prednosti servisa na bazi cloud‑a su: dostupnost sa bilo kog mesta i u bilo koje vreme, web korisnički interfejs, eliminisanje početne investicije, optimizacija operativnih troškova za IT i visok nivo fleksibilnosti rešenja.
Kada govorimo o bekapu i rešenjima za oporavak od katastrofe u cloud‑u, važno je istaći značaj ugovora o nivou pružanja usluga, odnosno SLA (Service Level Agreement). Ovaj ugovor između naručioca i isporučioca cloud usluge sadrži podatke o nivou kvaliteta usluge, precizira nivo bezbednosti podataka koji provajder nudi, ali sadrži i detalje u vezi s brzinom odgovora provajdera u slučaju incidenta ili načinom odgovora na problematične zahteve. Učestalost bekapa, vreme oporavka podataka iz bekapa ili sa disaster recovery lokacije, broj kopija podataka i sl. – to su podaci koji se takođe definišu ovim ugovorom i direktno utiču na konačni oblik usluge.
Još jedna važna stavka za razmišljanje jeste izbor isporučioca usluge. S obzirom na to da se radi o servisima za zaštitu od gubitka poslovnih podataka, potrebno je dobro razmisliti o provajderu, kako bi izbor pao na onog koji ima iskustva i listu referenci od poverenja za ovaj tip usluga.
Neophodnost zaštite
Bekap se često navodi kao prvi nivo zaštite poslovnih podataka, dok je disaster recovery drugi nivo. Bekap služi za zaštitu od gubitka podataka uzrokovanog otkazivanjem opreme, nestankom struje, ljudskom greškom i sl. Upravo zato što je otkazivanje opreme čest uzročnik potrebe za povraćajem podataka iz bekapa, rezervnu kopiju podataka potrebno je izmestiti sa IT infrastrukture na kojoj se nalaze servisi u produkciji, a poželjno i van lokacije na kojoj se nalazi primarni data‑centar.
S druge strane, uz pomoć disaster recovery rešenja vraćamo podatke i celokupno poslovanje nakon katastrofe, što obično znači da je došlo do potpunog gubitka opreme, samim tim i svih poslovnih aplikacija i podataka. Zato ovo rešenje mora biti udaljeno od primarne lokacije data‑centra.
Iako su za kompanije određenog profila ovakve mere bezbednosti obavezne i zakonom regulisane, jasno je da su one često neophodne u gotovo svim oblicima poslovanja. Katarina Đurić
Veeam Cloud Connect program
COMING i Veeam su odnedavno partneri u Veeam Cloud Connect programu. Ovo partnerstvo daje nam mogućnost da lokalnom tržištu ponudimo Veeam Backup and Replication rešenje u cloud‑u. Rešenje je tako osmišljeno da je posebno prijemčivo za mala i srednja preduzeća. Neki od razloga za to su: udaljeni bekap, potpuna vidljivost i kontrola, kreiranje lokacije za oporavak od katastrofe i ekonomičnost.
Veeam Cloud Connect je potpuno integrisano, brzo i sigurno rešenje za virtuelnu infrastrukturu, koje je na našem tržištu dostupno zahvaljujući dugogodišnjoj saradnji COMING‑a i Veeam‑a. Veeam bekap‑rešenje nalazi se u samom vrhu softvera za čuvanje podataka, a od konkurencije ga izdvaja mogućnost jednostavnog formiranja DR lokacija. Primenom ovog rešenja zadovoljavaju se svi zahtevi plana kontinuiteta poslovanja, kao i sertifikacije, a korisnik nema investicione troškove, već za uslugu plaća odgovarajući iznos na mesečnom nivou.
0 komentara