CRM – VIŠE OD REŠENJA ZA UPRAVLJANJE PRODAJOM

Poslovni rezultati zavise u najvećoj meri od odnosa kompanije sa klijentima, pa njihovo unapređenje primenom adekvatnog rešenja može samo doneti boljitak i konkurentsku prednost.

Svaka važna odluka u savremenom poslovanju iziskuje detaljnu analizu i proveru, naročito ako je u pitanju investicija u nešto novo. Pre svega, potrebno je prepoznati probleme u svom okruženju, a onda pronaći i odgovarajuće mere za njihovo rešavanje.

Kada je u pitanju CRM (Customer Relationship Management) tehnologija, razlozi da se baš ona implementira lako su uočljivi u radnom okruženju.

Osnovni poslovni zadatak jeste zadržati postojeće klijente i steći nove. Pored toga, bitno je unaprediti poslovanje i uvek biti konkurentniji od drugih. Klijenti prestaju da budu klijenti iz više razloga. Prema istraživanjima, prosečna kompanija izgubi 34% klijenata kada se presele, prekinu poslovanje ili pronađu boljeg partnera. Ukoliko na ovaj deo gubitka i ne možemo da utičemo, preostaje 66% klijenata koji nas napuštaju iz samo jednog razloga – osećaju se zapostavljeno. Na to se, srećom, može uticati.

Mnoge kompanije podatke o svojim klijentima čuvaju u papirnoj formi, po fiokama, ormanima i ostavama. Ovakav pristup… malo je reći da je zastareo. Papiri se vrlo lako zagube, informacije na njima zastare, ili jednostavno dospeju u pogrešne ruke. Vizitkarte su veoma važne za prikupljanje podataka o potencijalnim klijentima i partnerima, ali ne i kada završe u gomili na stolu. Takođe, često se zanemaruje saradnja među zaposlenima. Baza klijenata povećava svoju vrednost kada svi rade na njoj.

Šta donosi CRM?

CRM rešenje omogućava unos podataka o svim (potencijalnim) klijentima i kontaktima. Nikada nije kasno da se organizuju podaci o kontaktima sa kojima se posluje. Potrebne su samo osnovne kategorije (stalni klijenti, izgubljeni klijenti, dobavljači, partneri, potencijalni partneri…) kako bi se podaci učinili efikasnim i kako bi se projektovala CRM strategija.

Jedna od osnovnih prednosti CRM rešenja je praćenje svih interakcija sa klijentima od strane bilo koga u kompaniji. Sledeći put kada budete ugovarali posao sa klijentom, bićete nadmoćniji zbog poznavanja svih informacija u vezi sa njim.

Pored toga, CRM vam otkriva mogućnosti i pomaže u njihovoj proceni. Vrlo često negativan odgovor klijenta u stvari znači „ne danas“. Zato se i neuspeli projekti čuvaju u bazi, a potencijalni klijent ne sme da se oseti ignorisano. Uz odgovarajuće informacije i pravovremeni kontakt, on opet može biti na vašoj strani.

Takođe, važno je i to da podaci o klijentima ostaju u firmi. Prečesto se dešava da iza zaposlenih koji napuštaju kompaniju ne ostane ništa od podataka. Kontakti, ponude i mnoge druge informacije kao da nikada nisu ni postojali. To je nedopustivo za firmu bilo koje veličine.

Više od automatizacije prodaje

CRM se tradicionalno posmatra kao alat za pristup informacijama vezanim za proces prodaje. Danas se, međutim, sve više prepoznaje vrednost u deljenju informacija u okviru cele organizacije. Na primer, za predstavnike prodaje je veoma korisno da znaju o bilo kakvim problemima koje su klijenti prosledili timu za podršku, odnosno koji marketinški materijali su prosleđeni nekom klijentu. S druge strane, podjednako je važno i da marketinški tim u procesu prodaje zna kakvi su izgledi sa određenim klijentom.

Na tržištu danas postoji veliki broj rešenja iz CRM grupe, a među njima je Microsoft Dynamics CRM. Ovo rešenje je razvijeno oko premise da se uspeh korisnika zasniva na povećanju produktivnosti, a na bazi iskustava više od 40.000 kompanija sa preko 4 miliona zaposlenih. Dynamics CRM je prepoznat kao lider u CRM industriji od strane brojnih stručnjaka i analitičara. Prema Gartner i Forester dijagramima, Microsoft Dynamics CRM se nalazi u vrhu ovih tehnologija.

Organizacije žele da imaju mogućnost izbora, zbog čega ovo rešenje može da bude implementirano kako na sopstvenoj, tako i na iznajmljenoj infrastrukturi. Najekonomičnije i najjednostavnije rešenje je u cloud‑u, gde korisnik može da bude siguran u bezbednost i stalni pristup svojim podacima putem interneta – kroz Outlook, web browser ili bilo koji mobilni uređaj.

Microsoft Dynamics CRM nudi fleksibilnost prilagođavanja tehnologije različitim tipovima organizacija i različitim industrijama. Omogućena je i integracija sa drugim poslovnim rešenjima, a upravo tada se i oseti puna moć ovog rešenja, koja dovodi do smanjenja troškova i povećanja profita organizacije.

Šta može Dynamics CRM?

Microsoft‑ovo rešenje nudi podršku u tri oblasti: prodaji, marketingu i domenu usluga.

Dynamics CRM kroz automatizaciju poslovnih procesa unapređuje prodajni ciklus i pomaže timovima u obavljanju svakodnevnih zadataka. Sa fokusom postavljenim na potencijalne klijente, njihovo kvalifikovanje po potencijalu, kao i na ključne klijente, CRM ubrzava procese prodaje i maksimalno povećava efikasnost prodajnih timova.

Kroz automatizaciju marketinga, ovo rešenje nudi mogućnost upravljanja kampanjama, aktivnostima vezanim za marketing, kao i budžetima. Takođe, omogućava i segmentaciju klijenata i kontakata po više kriterijuma, sa ciljem upravljanja velikim brojem aktivnosti.

Microsoft Dynamics CRM nudi i veliki broj alata koji kompanijama omogućavaju da upravljaju sistemom podrške, sa ciljem zadržavanja klijenata. Korisnički servis je moguće prilagoditi potrebama i načinu funkcionisanja specifične organizacije.

Brzi rast i usvajanje Microsoft Dynamics CRM rešenja, kao i investicije u njegov razvoj, učinili su ga proizvodom svetske klase koji pojednostavljuje poslovanje i čini zaposlene mnogo produktivnijim. U kombinaciji sa cloud tehnologijom, Dynamics CRM je dostupan i kompanijama koje nisu u mogućnosti da priušte kupovinu licenci za ovaj softver. U cloud‑u je moguće iznajmiti ga na mesečnom nivou, uz lako menjanje broja korisnika, odnosno broja iznajmljenih licenci. Milovan Blagojević

NAJVAŽNIJI RAZLOZI ZA ODABIR MICROSOFT DYNAMICS CRM‑A:

  • liderstvo
  • vrednost
  • prepoznatljivost
  • mogućnost izbora
  • fleksibilnost
  • cloud
  • partneri
  • rešenja

0 %s Comments

Prosledi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Najnoviji

Novi-NetApp-proizvodi

Novi NetApp proizvodi

Da li su vam već poznati novi NetApp sistemi C-serije, sa QLC Flash tipom ...
Veštačka-inteligencija-u-našim-rukama

Veštačka inteligencija u

Broj oblasti u kojima se eksperimentiše sa različitim dostignućima veštačke ...
Azure-Active-Directory--postaje-Entra-ID

Azure Active Directory

Azure Active Directory je sada Entra ID. I premda većina korisnika ovu promenu ...
Transformacija-tehničkog-duga--pomoću-DevOps-tehnologija

Transformacija tehničkog duga

Najveću opasnost za organizacije ne predstavlja samo postojanje tehničkog duga, ...