Promene koje su se dogodile poslednjih godina uticale su na mnoge kompanije i njihov način poslovanja. Sistemi objedinjenih komunikacija nametnuli su se kao rešenje za smanjenje troškova komunikacije i kolaboracije. Posebno su zgodna rešenja u cloud‑u, koja ne samo da optimizuju operativne već eliminišu i investicione troškove. Praksa je pokazala da je ovakva usluga posebno isplativa za mala i srednja preduzeća. Korisnici plaćaju za servis onoliko koliko ga koriste, pri čemu nema potrebe za kapitalnim investicijama, niti za troškovima održavanja hardverske infrastrukture.
Skype for Business, Microsoft‑ovo rešenje za poslovnu komunikaciju i kolaboraciju, novo je ime za Lync. Ime nije jedina stvar koja je drugačija. Skype for Business se udaljio od osnovnog izgleda i načina korišćenja Lync‑a, a približio se onome na šta smo navikli u „običnom“ Skype‑u. Ove promene uslovljene su potrebom za brzim prihvatanjem poslovne varijante kod korisnika.
Prednosti
Jedna od najprepoznatljivijih funkcionalnosti jeste prozor za pozive koji omogućava aktivno učešće u razgovoru i kretanje kroz druge poslovne aplikacije. Na ovaj alat navikli smo u Skype‑u. Ni dobre strane Lync‑a nisu izostale, pa tako napredna i jednostavna pretraga, kao i dodavanje i upravljanje kontaktima, dosta liče na mogućnosti poslednje verzije ove aplikacije.
Naravno, tu je i mogućnost deljenja monitora sa većim brojem sagovornika, kao i mogućnost korišćenja materijala različitih formata, poput PowerPoint‑a, u toku konverzacije. Uz korišćenje dokumenata, tu je i njihovo čuvanje u cloud storidžu OneDrive for Business, sa različitim podešavanjima u vezi s pristupom. Ideja iza ove funkcionalnosti jeste skraćivanje vremena potrebnog da svi sagovornici pristupe odgovarajućem sadržaju, kako bi mogli da ga simultano prate. Sa novom verzijom Office‑a, postojaće i mogućnost saradnje većeg broja učesnika na istom dokumentu.
Ne očekuje se da će svi korisnici odmah preći na Skype for Business, pa je važno znati da su Lync i novo rešenje povezani tako da je omogućeno neometano korišćenje obe verzije. Moguće je pristupiti konverzaciji kroz Lync ili Skype for Business nalog, u zavisnosti od toga koje rešenje koristite, bez potrebe za manuelnim usaglašavanjem kontakt‑liste. Moguće je čak i korišćenje Skype for Business aplikacije sa Lync 2013 serverom, s tim da se onda korisnički ugođaj malo razlikuje.
Kolaboracija i ušteda
Kolaboracija je vidljiva i kroz druge funkcionalnosti, a jedna od veoma važnih jeste integracija sa ostalim servisima, poput e‑mail‑a, kalendara, SharePoint‑a, CRM‑a i sl. Na primer, ukoliko je u kalendaru zabeleženo da imate sastanak u određeno vreme, Skype će to prepoznati i svima koji u to vreme pokušavaju da vas dobiju pokazati da ste zauzeti.
Pored ušteda koje donosi korišćenje softvera kao usluge u cloud‑u, Skype for Business je alat koji olakšava rad, uz niže troškove komunikacije i kolaboracije, posebno u kompanijama koje se nalaze na više lokacija, imaju ljude na terenu (posebno u inostranstvu) ili svakodnevno komuniciraju sa partnerima iz inostranstva. Upotreba Skype for Business alata eliminiše potrebu za većim brojem poslovnih putovanja, što direktno utiče na smanjenje troškova transporta.
Konferencijska veza unela je novu dimenziju u okvire poslovne komunikacije i kolaboracije. Danas se cene velika brzina i niski troškovi komunikacije, a najznačajniji resurs za poslovanje u 21. veku jesu znanje, pravovremene i relevantne informacije. Zaključak koji se nameće jeste da sistemi komunikacije u savremenom poslovanju predstavljaju ključnu komponentu za uspešno funkcionisanje jedne kompanije.
Katarina Đurić
0 komentara