U jedan funkcionalni sistem za arhiviranje medijskih sadržaja, njegovu instalaciju i održavanje, potrebno je investirati priličnu sumu novca. Šta je alternativa?
Želite da sačuvate vaš medijski sadržaj korišćenjem enterprise level rešenja po entry level ceni? Ne želite da investirate u skupi hardver i softverske licence? Opterećuje vas briga o tehničkoj podršci koju obezbedjujete svake godine? Dosta vam je razočarenja kada se ispostavi da vam je za novu verziju softvera potreban i potpuno nov hardver? Želeli biste da imate mogućnost da jednostavno platite uslugu i brigu prepustite nekom drugom, dok vi uživate u njenom kvalitetu? Da imate potpuno predvidive troškove, koje u potpunosti možete kontrolisati? Kako se ovo može ostvariti? Da li je izvodljivo? Da li je praktično primenjivo? Ovo su samo neka od pitanja na koja ćemo u narednim redovima pokušati da odgovorimo.
On-premises arhiva
Krenimo zato od implementacije jednog klasičnog arhivskog rešenja u tzv. on-premises varijanti. Kao enterprise archive management rešenje koristićemo SgL Flashnet.
Da bi jedno ovakvo rešenje funkcionisalo, neophodno je imati minimalno jedan Microsoft Windows server relativno pristojnih karakteristika, sa bar par brzih diskova za tzv. cache. Dalje, potreban je storage pristojnih karakteristika, kako bi se ubrzali i optimizovaliprocesi arhiviranja i restore-a. Na kraju, bilo bi veoma korisno imati i LTO tape library, uz čiju pomoć bi se značajno proširio kapacitet arhive, a cena cele postavke držala pod kontrolom. Navedeni hardver košta oko 30.000 evra.
A sada softver. Naravno, postoje i jeftinija rešenja, ali su njihove mogućnosti ograničene. SgL je enterprise rešenje za HSm (Hierarchical Storage management) i ima sve funkcije koje su nam potrebne. Potrebni su nam microsoft SQL server, SgL Flashnet softver, licence za disk storage po terabajtu, licence za LTO storage po slotu, licence za LTO drajvove po drajvu, licence za tape library. Na kraju, u cenu treba uračunati i troškove za instalaciju takvog sistema i tehničku podršku na godišnjem nivou. Sve ovo dovešće nas do sume od oko 100.000 evra! I to za sistem koji nije redundantan. Istina je da je arhivirani sadržaj bezbedan, ali će u slučaju otkazivanja ovakvog sistema biti nedostupan sve dok se sistem ne oporavi. Potpuno redundantan sistem je i više nego dvostruko skuplji. Sve u svemu, možemo da zaključimo da je u jedan ovakav sistem potrebno investirati priličnu sumu novca. Šta je alternativa?
Arhiva u cloud-u
Zamislite da imate ovakvo rešenje implementirano u data-centru i da vam se ovakav sistem nudi kao usluga koju biste plaćali na mesečnom nivou, za dva reda veličine jeftinije. Želimo da vam predstavimo rešenje koje je u potpunosti realizovano u data-centru i koje vam nudimo kao cloud baziranu uslugu. Da bi koristio ovakvo rešenje klijentu su potrebni samo web browser i internet konekcija. Sve ostalo je naša briga. mi ćemo za vas brinuti o funkcionisanju čitavog sistema za arhiviranje, o licencama i tehničkoj podršci. Kada dodje vreme za upgrade sistema, to je ponovo naša briga i trošak koji pada na naš teret. Klijent ima SLA (Service Level Agreement) ugovor sa nama, koji mu garantuje dostu- pnost servisa 24/7/365. U data-centru, na virtuelnoj infrastrukturi, moze se napraviti potpuno istovetno resenje.
Ovakvo rešenje korisniku pruža potpuno isti komoditet kao i ono koje je implementirano on-premises. Jedina razlika izmedju ova dva rešenja jeste brzina konekcije izmedju produkcionog sistema klijenta i sistema za arhiviranje. Da li je ova razlika značajna? mi tvrdimo da nije. Naime, u procesu arhiviranja za klijenta i nije važno kojom brzinom se neki sadržaj arhivira; ono što jeste bitno je da se taj sadržaj arhivira pouzdano. I to je nešto što mi garantujemo. Tu je čak i dodatni servis koji pouzdanost podiže na viši nivo.
Klijenti su uvek osetljivi na brzinu kojom se sadržaj vraća iz arhive. Imamo nekoliko mehanizama koji pomažu u ovoj situaciji. Prvo rešenje je da se na strani klijenta postavi storage baziran na diskovima koji bi služio kao privremena arhiva. Materijali bi se odavde automatski selili u cloud based arhivu, zahvaljujući pravilima koja smo postavili. materijali bi se na toj lokaciji čuvali onoliko dugo koliko smo pravilima odredili. Recimo, možemo odrediti da se neki materijal čuva na odredjenoj lokaciji npr. 30 dana, ili da se briše samo ukoliko niko nije tražio restore u prethodnih 30 dana, ili primeniti neku kombinaciju ovakvih pravila. Na taj način bi materijali koji su češće traženi bili brzo dostupni za dnevnu produkciju, dok bi se do onih koji se redje traže dolazilo nešto sporije.
Ako govorimo o velikim fajlovima za čiji restore je potrebno više vremena, onda je uglavnom reč o multimedijalnim sadržajima, odnosno o audio-video fajlovima. Za takve fajlove nudimo pregled arhiviranog materijala u nižoj rezoluciji, što omogućava neometano pregledanje i kroz nešto sporiji (relativno) link izmedju klijentovog produkcionog sistema i data-centra. Klijent je u mogućnosti da izabere samo deo audio-video fajla i da pokrene tzv. partial file restore. Na taj način se količina neophodnih bajtova koje treba preneti iz data-centra do produkcionog sistema značajno umanjuje, a samim tim i čitav proces postaje znatno brži.
Ponekad, međutim, za klijenta ni tonije dovoljno brzo. I u takvoj situaciji imamo odgovor. Pre nego što odgovorimo na ovaj izazov, objasnićemo još jedan veoma važan segment našeg rešenja. Kako bi se naši klijenti osećali što sigurnije i kako bi u svakom trenutku imali svoje sadržaje u svojim rukama, nudimo i uslugu prebacivanja arhiviranih fajlova na LTO trake, koje se potom predaju klijentu. To omogućava da klijent ima kod sebe sav svoj arhivirani sadržaj u digitalnom formatu, lako dostupan čak i u situaciji kada je cloud servis nedostupan ili je za restore sa cloud-a potrebno nešto više vremena. U tom slučaju klijent može da iskoristi lokalni LTO drive i izvrši restore traženog materijala na svoj produkcioni sistem.
Rešenja za arhiviranje bazirana na cloud tehnologijama su veoma izvesna budućnost. Cena za cloud storage je već sada veoma pristupačna, a linkovi i zavidan protok su sve dostupniji, tako da će razlike u realizaciji ovakvog rešenja on-premises i u cloud-u, po svoj prilici, i sa tehničke strane biti sve manje i manje. Kad je ekonomski aspekt u pitanju, prednost realizacije u cloud-u lako je uvideti već danas.
Nenad Čukalović
0 komentara