Moderno poslovno okruženje zahteva nove, agilne i inovativne pristupe IT operacijama. Danas je teško zamisliti da čak i manje kompanije, bez obzira na svoju primarnu delatnost, funkcionišu bez IT sektora.

Potreba za informacionim tehnologijama u modernom poslovanju velika je. Do IT odeljenja dolaze sve složeniji zahtevi, bilo da je to potreba za novim hardverom, uvodjenje novog aplikativnog servisa, softvera koji će unaprediti poslovni proces, rešenja za čuvanje podataka ili bezbednost mreže. Lokalni IT sektori suočavaju se sa problemom nedovoljnih ljudskih resursa, nedovoljnog iskustva i znanja potrebnog za realizaciju specifičnih zahteva. Najbolji poslovni izvođači čine neophodna ulaganja kako bi se izdvojili od svojih konkurenata, prepoznajući da njihova infrastruktura zahteva više od samo redovnog održavanja.

Prebacivanje IT operacija u nadležnost neke druge kompanije koja se profesionalno bavi pružanjem te usluge može doneti ogromne benefite. Ovakvo rešenje za narastajuće IT potrebe omogućuje kompanijama da uštede značajna sredstva, poboljšaju poslovanje i – najbitnije – fokusiraju se na svoju primarnu delatnost. Lopta se sada nalazi u dvorištu profesionalca koji, zbog bogatijeg iskustva i više resursa, posao obavlja efikasnije i kvalitetnije.

Prestanak funkcionisanja nekog važnog servisa, koji u ozbiljnim organizacijama za sobom povlači i prekid poslovnog procesa, može uzrokovati ozbiljne gubitke. Zbog toga je sve izraženije i povećavanje nivoa podrške: kada su najbitniji procesi u pitanju, 24×7 monitoring je neizostavni deo ugovora.

Kompanije se suočavaju sa velikim problemom kada udju u novi projekat, za koji nemaju resurse, znanje i iskustvo. Proces pronalaženja i odabira kandidata može biti iscrpan posao i menadžeri se pri zapošljavanju suočavaju sa gotovo nerešivim problemima. U takvoj situaciji kao jedino pravo rešenje nameće se partner sa bogatim portfoliom.

Izbor pravog partnera

Portfolio provajdera čine usko specijalizovani timovi za IT podršku kompanijama. Članovi jednog tima kroz školovanje, obuke i realizaciju projekata u praksi stiču potrebno znanje i iskustvo. Oni se fokusiraju na jednu oblast i specijalizuju se za nju, a cilj im je da ponude što kvalitetniju uslugu. Njihova glavna delatnost je upravo IT, što im omogućava da pruže mnogo kvalitetniji servis od onog koji bi njihovi klijenti mogli da postignu inhouse rešenjima. Konstantnim usavršavanjem i radom u najrazličitijim sistemima IT provajderi stiču veliku širinu u primeni novih tehnologija i u stanju su da odgovore na najrazličitije zahteve klijenata.

Predjimo za trenutak sa teorije na praksu, da bismo sagledali kako sve to izgleda iz ugla provajdera IT usluga, kao što je kompanija COMING. Da biste postigli najviši nivo usluge, morate se prilagodjavati korisniku. To uslovljava organizacionu podelu na sektore, gde svaki sektor predstavlja celinu za sebe i specijalizuje se u svojoj oblasti. Zbog opsega tehnologija kojima se bave, timovi pribegavaju taktici koja podrazumeva da se i svaki član tima pojedinačno još uže specijalizuje za odredjenu tehnologiju. Rezultat ovakve unutrašnje organizacije jeste mogućnost da se odgovori na gotovo svaki izazov, bez obzira na složenost infrastrukture, jer iza infrastrukture korisnika ne stoji jedan čovek već veliki tim ljudi. Zato je dijapazon usluga koje se mogu ponuditi dosta širok i raznovrstan, a kvalitet usluge maksimalan. Oblasti rada mogu biti, recimo, samo service desk usluge, kroz udaljenu ili terensku podršku, integracija i praćenje IT infrastrukture klijenata, implementacija softverskih rešenja, IT konsalting, pa čak i održavanja kompletne serverske i mrežne infrastrukture i skoro svih pratećih servisa.

Možda najveća korist za klijenta od prihvatanja čitavog ovog koncepta jeste kontrola troškova, uz ostvarivanje velikih ušteda novca i resursa. Sva istraživanja na ovu temu pokazala su da je krajnja finansijska dobit i najjači razlog što se kompanije odlučuju za outsourcing. Kompanije koje koriste IT outsourcing ostvaruju prednost na tržištu jer povećavaju produktivnost i kvalitet usluga koje pružaju klijentima, nadmašujući tako svoje konkurente.

Uslovi na tržištu, konkurencija, propisi, finansijska situacija, tehnologije – sve se to menja iz dana u dan. Držanje koraka sa svim tim promenama, posebno u situacijama kada one traže ulaganja, za kompanije je često pitanje „biti ili ne biti“. Zato, napredujte u korak sa tehnologijom – uz outsourcing!

Miloš Trajković

0 %s Comments

Prosledi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Najnoviji

Novi-NetApp-proizvodi

Novi NetApp proizvodi

Da li su vam već poznati novi NetApp sistemi C-serije, sa QLC Flash tipom ...
Veštačka-inteligencija-u-našim-rukama

Veštačka inteligencija u

Broj oblasti u kojima se eksperimentiše sa različitim dostignućima veštačke ...
Azure-Active-Directory--postaje-Entra-ID

Azure Active Directory

Azure Active Directory je sada Entra ID. I premda većina korisnika ovu promenu ...
Transformacija-tehničkog-duga--pomoću-DevOps-tehnologija

Transformacija tehničkog duga

Najveću opasnost za organizacije ne predstavlja samo postojanje tehničkog duga, ...