Prodaja delova i Autohub su vodeće internet prodavnice auto-delova, koje kroz modernu online platformu nude širok spektar delova za razne marke i modele vozila, uz poseban fokus na aftermarket rešenja koja nude vrhunsku pouzdanost i performanse. Od samog osnivanja, Prodaja delova i Autohub koriste rešenja Quantum – AutoMarketa kao integralni deo svojih poslovnih procesa, omogućavajući kupcima širom zemlje jednostavan pristup kvalitetnim aftermarket auto-delovima. Ovo dugogodišnje partnerstvo oni s ponosom ističu.
Molimo vas da se predstavite našim čitaocima.
Nikola Đurović: Moje ime je Nikola i direktor sam kompanije koja vodi internet prodavnice Prodajadelova. rs, Autohub.rs i Autohub.ba. Ukratko, internacionalne korporacije su me obrazovale, preduzetnički duh pogurao da pokrenem internet prodavnicu Prodaja- delova.rs, a iskustvo me je podržalo da pre dve godine, na obostrano zadovoljstvo, napravim strateško partnerstvo sa Inspira grupom, tj. da naš sajt postane sestrinska firma Inspirinog Autohub.rs shopa. Privatno sam pasionirani ljubitelj automobila i motora.
Angažovani ste na poziciji direktora, a možete li nam reći nešto više o vašem ranijem iskustvu u poslovanju?
Nikola Đurović: Profesionalnu karijeru započeo sam sa 23 godine u kompaniji Wurth, na poziciji biznis asistenta generalnog direktora i člana upravnog odbora, te sam kao student dobio priliku da i na poslu na neki način „nastavim školovanje“, ali u realnom biznis svetu. Tu sam napredovao i do menadžera jedne nove divizije i dobio priliku da razvijam nešto novo i vodim ljude.
Nakon toga, prelazim u još jednu internacionalnu kompaniju – Bosch, gde sam dobio priliku da razvijam poslovanje u segmentu filtera za putnička i komercijalna vozila za tržišta Balkana, bivšeg SSSR-a, Bliskog istoka i Afrike. Ta tržišta, kao slabije razvijena, bila su veliki izazov, kako profesionalno, tako i privatno, s obzirom da sam iz nedelje u nedelju bio na drugom putovanju, upoznavao drugačije kulture i sticao neprocenjiva iskustva. Profesionalni obilazak preko 40 zemalja i upoznavanje brojnih uspešnih primera biznisa u zemljama koje su naprednije od naše bilo je dragoceno iskustvo za mene i moj kasniji preduzetnički put.
Posle četiri godine u Boschu, novi poslovni izazov me vraća u Wurth, na poziciju direktora auto-divizije. Taj izazov sam rado prihvatio, jer je to opet bio prostor za novo učenje i napredovanje, s obzirom da je divizija kao mala firma u firmi. Tu sam proveo još četiri godine i tada se ohrabrujem za preduzetnički poduhvat.
Koja vaša ideja je imala najveći pozitivan uticaj na kompaniju na čijem ste čelu?
Nikola Đurović: Rekao bih da je odluka koja je imala najveći pozitivan uticaj na našu kompaniju bila ta da se ne zadržavamo previše na nekim manje bitnim odlukama u ranoj fazi našeg poslovanja. Umesto toga, odlučili smo se za pristup zasnovan na principu „trial and error“, s fokusom na brzini, jer su i samo tržište i okruženje u kome svi živimo ubrzani.
Mnogo toga na početku nismo znali, a mnoge stvari nismo ni mogli da saznamo bez praktičnog isprobavanja. Bilo je od suštinskog značaja da ne gubimo vreme u visokokompetitivnom okruženju, u kojem posluju i veći igrači od nas. Brzo reagovanje i prilagođavanje omogućili su nam da učimo iz svojih grešaka i uspeha, što je podstaklo brži rast i razvoj kompanije.
U koju svoju ideju ste uložili najviše vremena za planiranje i samu realizaciju?
Nikola Đurović: Najviše vremena i pažnje uloženo je u odlučivanje u kom pravcu investirati većinu naših sredstava. Kao e-commerce biznis, suočili smo se sa izborom između razvoja sopstvene e-commerce platforme i kreiranja prilagođene aplikacije koja bi bila centralni nervni sistem naših operacija. I sami znate da IT razvoj zauzima dobar deo budžeta, tj. u ovom slučaju investicije.
Ova odluka je možda delovala kao igranje ruleta, gde smo morali da uložimo sve na crveno ili crno i nadamo se najboljem. Nakon mnogo razmišljanja i konsultacija, konačnu odluku doneli smo ipak intuitivno, verujući da donosimo ispravan izbor. Srećom, par godina kasnije pokazalo se da nismo pogrešili – ta odluka je donela značajan napredak i uspeh našoj kompaniji.
Naša posvećenost kvalitetu i konstantna poboljšanja omogućili su nam da stvorimo platformu koja ne samo da privlači nove korisnike, već ih i zadržava. tako smo izgradili čvrst odnos sa našim kupcima, što se direktno odražava na povećanje broja ponovljenih kupovina i dugoročnu lojalnost naših korisnika. time se, zapravo, najviše ponosimo.
Kako vidite dalji razvoj vašeg web shopa u saradnji sa Quantum – AutoMarketom?
Nikola Đurović: Saradnja sa Quan- tumom otvara put ka implementaciji multistore koncepta, s obzirom na to da trenutno upravljamo sa tri e-shopa, a u bliskoj budućnosti očekujemo da će taj broj značajno porasti. Sa povećanjem kompleksnosti našeg poslovanja, prepoznali smo jasnu potrebu za centralizacijom upravljanja informacijama i podacima, koliko god je to moguće.
Pored toga, kontinuirano radimo na unapređenjima koja su neophodna za bolju vidljivost na pretraživačima, kao i na poboljšanju korisničkog interfejsa i iskustva (UI/UX). Naravno, posebnu pažnju posvećujemo i pravnim aspektima poslovanja, kako bismo osigurali usklađenost sa svim relevantnim propisima i standardima.
Na koji način je Quantum – AutoMarket doprineo vašoj prodaji?
Nikola Đurović: Quantum – AutoMarket je doprineo našoj prodaji na nekoliko ključnih načina. Prvo i najvažnije, njihovo domensko znanje iz segmenta auto-delova i upravljanja bazama podataka je izuzetno vredno za naš biznis. Upravljanje kompleksnim bazama podataka u ovoj industriji predstavlja veliki izazov, a rekao bih da Quantum – AutoMarket us- pešno pojednostavljuje ovu kompleksnu oblast i čini je pristupačnom za poslovne korisnike.
Pored toga, Quantum – AutoMarket je omogućio optimizaciju nekih naših operacija, što je rezultiralo efikasnijim procesima, poboljšanjem korisničkog iskustva i povećanjem zadovoljstva naših kupaca. Njihova stručnost u analizi podataka i prilagođavanju tržišnim trendovima doprinela je i boljoj vidljivosti naših proizvoda na pretraživačima, što je jedan od nekoliko ključnih faktora koji utiču na povećanje prodaje. Quantum – AutoMarket je za nas važan partner, koji nam omogućava da rastemo i razvijamo se na konkurentnom tržištu auto-delova.
Koji je najpozitivniji feedback korisnika vašeg web shopa? Koje opcije web shopa im najviše odgovaraju?
Nikola Đurović: Korisnici redovno hvale preglednost i laku pretragu. Zahvaljujući zajedničkom radu sa Quantum – AutoMarketom, uspeli smo da 1.500.000 auto-delova kategorišemo na način koji je razumljiv svakom vozaču. Ovo je postignuto kroz brojna unapređenja, koja su omogućila korisnicima da lako pronađu potrebne delove, što je značajno poboljšalo njihovo iskustvo.
Brojni komentari u vezi sa ovim konkretnim stvarima potvrđuju nam da je naša saradnja sa Quantum – AutoMarketom osnov za unapređenje funkcionalnosti našeg web shopa.
Koje specifične promene ili poboljšanja na web shopu smatrate najkorisnijim za vašu prodaju?
Nikola Đurović: Rekao bih da je jedno od najkorisnijih poboljšanja koja smo implementirali na našem web shopu optimizacija za pretraživače (SEO). Značajno povećavajući našu vidljivost na pretraživačima, ova unapređenja su se višestruko i dugoročno isplatila. Zahvaljujući i kontinuiranom fokusiranju na SEO strategiju, koja će nam uvek biti važna, uspevamo da privučemo veći broj posetilaca, što se direktno odražava i na porast prodaje, s obzirom da imamo kvalitetnu ponudu, konkurentne cene i vrhunsku podršku naših prodavaca.
Koliko je kontinuirani rad na web shopu povećao broj ponovljenih kupovina i lojalnost kupaca?
Nikola Đurović: Ponovne kupovine na našem web shopu su na dosta visokom nivou. U proseku, trećina naših kupaca ponovi svoju kupovinu u roku od šest meseci, što je impresivan rezultat za bilo koji e-commerce biznis. Nakon toga, ti kupci postaju naši verni korisnici.
Ovaj uspeh je rezultat kontinuiranog rada na svim aspektima našeg web shopa, počev od detaljne kategorizacije proizvoda i optimizacije brzine sajta, preko unapređenja korisničkog interfejsa i iskustva (UI/UX), pa sve do pažljivo osmišljene komunikacije sa korisnicima nakon kupovina, kroz aktivnosti podrške i marketinga. Svaki segment bio je deo naše strategije za povećanje zadovoljstva kupaca i stepena njihove lojalnosti.
Naša posvećenost kvalitetu i konstantna poboljšanja omogućili su nam da stvorimo platformu koja ne samo da privlači nove korisnike, već ih i zadržava. Tako smo izgradili čvrst odnos sa našim kupcima, što se direktno odražava na povećanje broja ponovljenih kupovina i dugoročnu lojalnost naših korisnika. Time se, zapravo, najviše ponosimo.
0 komentara